+32 489 361 071 info@exoss.be

Botswana - Delta, Safari's & Vic Falls

13 Dagen avontuur
Dag 1 – Pilanesberg NP
De auto staat klaar bij aankomst op “O.R. Tambo int. airport” en we vertrekken meteen uit Johannesburg, richting het gezellige Pilanesberg Nationaal park. Hier genieten we van een eerste Game-drive en hopen we neushorens, leeuwen en olifanten te zien.

Afstand: 250 km

Dag 2 – Rijden naar Nata/Gweta

s

Facultatief: Vlieg van J’burg naar Maun en skip de lange rit. Extra Prijs: 300$

Na een lekkere nacht te slapen, vertrekken we uit het Pilanesberg NP en beginnen we aan onze verre tocht naar Nata of Gweta. Deze dorpjes liggen op een boogscheut van Botswana’s gekende zoutvlaktes (pan’s).

We overnachten in een prachtige Safari tent en genieten van miljoenen sterren met een lekker glas wijn in de hand.

Afstand: 700 km

Dag 3 -The great Salt pans, Makgadikgadi

Nat het ontbijt kruipen we in een 4×4 auto dat ons over de grootste zoutpannen ter wereld voert. We genieten van de open natuur, de wilde kleuren en vrijheid die deze dag met zich mee brengt.

We eten lunch in Gweta, met de mogelijkheid tot een verkoelde plons in het zwembad omringd door grote Boabab bomen.

Overnachten doen we in Maun (mau-uun) met uitzicht over de Crocodile river.

Afstand: 220km

Dag 4 – Central Kalahari
Game Drive

Na het ontbijt vertrekken we voor twee dagen wildlife spotten in het immense Cenral Kalahari Game Reserve. Genieten van spannende game-drive en overnachten in de wilde bush onder een onvergetelijke sterrenhemel.
Dag 5 – Maun Rustdag

Vandaag houden we een welverdiende rustpauze in onze lodge. Geniet van een lekkere maaltijd, verfrissing en de mooie zichten over de rivier.

Scenic Flight

Richtprijs vanaf 360 U$ voor het vliegtuig, te delen door het aantal geinteresseerden .

Facultatief: liefhebbers kunnen opteren voor een vlucht (ongeveer een uurtje) over de Okavango delta. De vlucht, in een klein sportvliegtuigje voor max. 5 personen, geeft een beeld van de grootsheid en de uitgestrektheid van de Delta.

Dag 6 & 7 – Okavango Delta trip
We zijn aangekomen bij één van Afrika’s prachtigste nationale parken, er is werkelijk iets extraordinair en wonderbaarlijks dat in de Okavango Delta aanwezig is.

Onze lokale gidsen voeren ons in traditionele Mokoro’s door de delta en voor we het weten glijden we langsheen olifanten en nijlpaarden. Geniet van het dagelijkse leven hier in de wateren van de Okavango Delta.

Dag 8 – Moremi Game Reserve
Hier moet meer info komen over Moremi GR

Dag 9 – Rit naar Kasane & Boat Tour

Vandaag moeten we een serieuze afstand overbruggen om het de noord-oostelijk gelegen stad Kasane te bereiken. Eenmaal aangekomen maken we een prachtige boottocht op de Chobe rivier en bezichtigen we de honderden wilde dieren die op zijn oevers rond wandelen.

Afstand: 450km

Dag 10 – Chobe NP Safari
Wij willen een deel uitmaken van de bruisende toekomst die Zuidelijk te bieden heeft.